• Senaste kommentarer

    Lille skutt om Lösenordsskyddat?
    Norrländska om Lösenordsskyddat?
    Ann om Två goda nyheter och en botten…
  • Sidor

  • Mest lästa inlägg

  • Karta över centrala Thailand

    Karta centrala Thailand
  • Kategorier

  • Arkiv

  • Meta

Första fyllan


Oj vad dagarna har gått utan att jag hunnit skriva! Hunnit, faktiskt.Ommöbleringsprojektet har tagit upp hela min tid, men nu börjar det vara på slutrakan. Skall lägga upp några bilder bara vi får de sista hyllorna och krokarna och sådant på plats. Förutom att det är kul att få det snyggare i sitt hem, har det varit roligt att ha något gemensamt med dottern att syssla med.Hon har varit ivrig med att laga det fint åt sej och har också varit mera hemma än vi varit vana med, vilket ju är positivt.

Tyvärr slutade den glädjen här igår kväll med att hon ringde och bad om skjuts hem. Hon sade sej själv vara full och att hon druckit 15-20 öl! När Drömmis hämtat hem henne var hon mycket riktigt berusad, men också ledsen och ångerfull och det framgick att det är ”pojkproblem” som ligger bakom. Men nog blev vi ju litet skakiga. Den mängden alkohol kunde lika bra ha fått henne att slockna eller att sluta på första hjälpen istället för i egen säng. Nu hade hon blivit illamående och kräkts flere gånger innan Drömmis hämtade henne, så hon hade tydligen fått det mesta ur sej.

Nu idag är hon sur och uppstudsig och allmänt jäklig och jag hoppas hon känner sej mer ångerfull än vad hon låter. Säjer att hon inte skall dricka så mycket mer, men tycker sedan inte att 10 st öl/lonkero är mycket!

Fan vad jobbigt det är att vara tonårsförälder.

Idag var jag på ny magnetfotografering för mitt ben. Jag har ju varit sjukledig nästan ända sedan slutet av min semester, dvs 6 veckor. Jag fick just magnetröntgenläkaren utlåtande på e-post och såvitt jag fattar något låter det inte så bra. Den ursprungliga frakturen verkar bättre, men så låter det som det skulle ha kommit nya problem till. Men eftersom utlåtandet är skrivet på läkar-mumbojumbo-latin så fattar jag ju inte allt… Väntar på att min läkare skall ringa.