• Senaste kommentarer

    Lille skutt om Lösenordsskyddat?
    Norrländska om Lösenordsskyddat?
    Ann om Två goda nyheter och en botten…
  • Sidor

  • Mest lästa inlägg

  • Karta över centrala Thailand

    Karta centrala Thailand
  • Kategorier

  • Arkiv

  • Meta

Lösenordsskyddad: Welcome! (Bilderna)


Det här innehållet är lösenordsskyddat. Vänligen ange ditt lösenord nedan för att visa innehåll:

Vaccination och medborgaransökan (vol. III)


HepA+B, check.

Gud, vilken pärs det var. Sjukskötaren var så långsam och omständlig med sitt datorknattrande, påsättande av gummihandskarna, öppnande av vaccinationsförpackningen, att P hann elda upp sej till totalt hysterisk i stolen där han satt och väntade. Han vände och vred sej som en mask, gömde sej innuti T-skjortan och rusade till sist ut ”på wc”… Jag vet inte vad som till sist hände när Drömmis fångade in honom (efter två till rymningsförsök), men till sist hade han samlat sej tillräckligt för att sjukskötaren fick honom vaccinerad. Gudar, ungen är 10!!! Till saken hör att han ännu har en bruten framtand som är oreparerad pga att han blir så nervös hos tarndläkaren. Nästa gång måste man nog be om lugnande medel åt honom…

Och sen var man ju stolt som en tupp! 😀

Också medborgaransökan är på gång. Jag ringde till migrationsverket och mannen i telefonen sade att han nog inget kan lova, men att han skulle tro att den ”går igenom” som sådan. Så tyckte han att också motivationen för varför det skulle borda ”snabbas på” lät acceptablel, så jag skrev genast ett mail till adressen han gav mej. Förklarade varför jag skulle behöva finskt pass så snart som möjligt. Han sade också att om vi får besked innan det hörts något, så skall jag ännu ringa. Att de vid behov kan tänkas göra beslutet under samma dag. Sen är det ju en annan sak att passet kan ta några veckor. Men låter på det stora hela som att saker och ting kanske kommer att ordna sej. Nu har jag i alla fall gjort så gott jag kan.