• Senaste kommentarer

    Lille skutt om Lösenordsskyddat?
    Norrländska om Lösenordsskyddat?
    Ann om Två goda nyheter och en botten…
  • Sidor

  • Mest lästa inlägg

  • Karta över centrala Thailand

    Karta centrala Thailand
  • Kategorier

  • Arkiv

  • Meta

Datum att minnas


Idag var det förresten exakt 8 år sedan vi kom hem med P. ❤ Det brukar vi egentligen inte fira, bara minnas. Dagen när vi träffades allra första gången känns mer betydelsefull. Och BB datumet.

Välkomna!


Ser att jag fått endel nya läsare (eller i alla fall besökare) när bloggen lades upp på Adoptionsbloggar. Kul. Välkomna alla nya läsare!

Jag har som sagt bloggat mer eller mindre aktivt i över 10 år. Vår yngste är nu 10 år och så har vi två som fyller 16 i slutet av året, S och H. De är tvillingar och fick i tiden sin start via ivf. Barnlösheten är inte något som längre känns aktuellt att blogga om. Iom att man varit förälder i över 15 år har minnen bleknat, dock inte fallit helt i glömska. Förståelsen och minnen av hopplösheten finns ju kvar, antagligen för alltid.

Vi fick i början av sommaren veta inofficiellt att vi blivit förmatchade i Thailand. Nu väntar vi alltså barnbesked när som helst…. eller så kan det ta ett halvt år. I värsta fall ett helt, men det tror jag inte ens vår kontakt här i Finland tror på, trots att hon försöker rita ett worst case scenario åt oss… Vi vet inget ännu om barnet, varken kön, ålder eller var i Thailand hen finns.

Till familjen hör även en make som jag kallar för Drömmis här i bloggen ( av ordet svärmorsdröm… 😉 ). Vi har varit gifta i 17 år. Ja, vi är gamyler för att bli föräldrar igen. 48 resp 47 år. Men det är ju inte vårt fel att processen i Thailand redan tagit 5 år!? Totalt 6,5 år sedan vi startade processen här i Finland.

Just nu är jag sjukledig med en fraktur på lårbenshalsen och kommer att gå på jobb igen om 3 veckor. Jag är något av ett motionsfreak  så det känns surt att sitta hemma. I alla fall har det gjort att jag bloggat mer aktivt än vanligt de senaste veckorna. 🙂

Som sagt: hjärtligt välkomna, nya läsare. Kommentera gärna mina inlägg och ställ frågor om ni har några. Och vill ni komma åt de lösenordsskyddade inläggen där jag vanligtvis skriver mera ingående om diagnoser och annat eller lägger upp foton på oss, kan ni maila en liten presentation av er själva på adressen livetmedp(ät)gmail.com.

Welcomealbumet


Fick idag welcomealbumet vi så småningom skall skicka till Thailand. Är jättenöjd! Eller, nåja, bilderna i sej är väl inte perfekta, men själva formatet på albumet och utseendet tror jag blir bra för ett barn. Försökte plocka mångsidiga bilder på oss och familjen i olika situationer. Att vi skall se trevliga och välkomnande ut… 🙂 Också Momi och andra viktiga personer är med på ett hörn.

Det gick ganska behändigt att lägga ihop albumet med Ifolors app och jag måste säga att de var snabba: jag gjorde det på veckoslutet, beställde på söndag och idag (onsdag) fick jag det i posten. Albumet är i behändig A6 storlek (som ett normalt hemtaget fotografi) och man kunde skriva bildtext och litet fixa cliparter dit som man vill. Priset inkl. postkostnader blev 12,40€. Det är totalt 24-25 sidor i albumet och man kan välja hur många bilder man vill ha på varje sida (1-3). Största problemet var kanske att hitta så mycket representativa bilder. 😉

Bilderna på albumet har jag lösenordsskyddat i föregående inlägg.