• Senaste kommentarer

    Lille skutt om Lösenordsskyddat?
    Norrländska om Lösenordsskyddat?
    Ann om Två goda nyheter och en botten…
  • Sidor

  • Mest lästa inlägg

  • Karta över centrala Thailand

    Karta centrala Thailand
  • Kategorier

  • Arkiv

  • Meta

Sista veckan i oktober


Den här veckan har gått ganska fort. Det kanske beror på att jag har haft något extra på jobbet varje dag: skolningar, jourturer osv.

Det är litet spännade: varuhuset jag jobbar på skall ta (har delvis redan gjort det) i bruk iPad- tabletter för alla säljare som jobbar på butiksgolvet i kundtjänst. Nästa vecka tar vi dem i bruk på min avdelning och då skall alla säljare ha en egen ipad över axeln som en liten handväska.  Med hjälp av iPaden kan vi kolla (skanna) produkter, saldon, googla bilder och bruksanvisningar och i förlängningen också göra reservationer och beställningar – också från nätbutiken. Dessutom kan man kalla på förstärkning vid kösituationer. Detta är allt en del av omnichannelstrategin som betyder att kunden skall betjänas sömlöst inom hela konsernen, oberoende av via vilken kanal hen kontaktar oss. Ipadarna håller ännu på att skräddarsys och det blir flere uppdateringar ännu innan årsskiftet. Roligt skall det i alla fall bli och jag tror faktist att det kommer att ge mervärde åt kundtjänsten både för kunder och försäljare.

P var på Halloweendisko i skolan på onsdagen. Det var litet roligt för han brukar ju inte gilla att klä ut sej. Jag vet inte vad det beror på, men det enda tillfället han frivilligt brukar klä ut sej är då det är påsk och man med att gå runt och ”påskhäxa” kan få sej en korg med godis… 🙂 Typ: ”no pain, no gain”… 😉 Men nu skulle han alltså på Halloweenmaskerad. Det hade gått fint och han hade haft roligt!<3

Halloweendisco i skolan

Halloweendisco i skolan

Igår hade jag först fysioterapi på eftermiddagen (efter jobbet) och sedan var jag via jobbet bjuden på förhandsföreställning av den nya James Bond filmen Spectre. Den har egentligen premiär först idag. Jag var litet stolt, för jag var den enda bjudna på min avdelning. Från grannavdelningen var de 4 stycken. Filmen var spännande och bra. Jag blir ganska lätt uttråkad om det är för mycket jagande och körande efter varandra i snabba bilar, men det var det inte. Under den ca 2 timmar 20 minuter långa föreställningen tittade jag bara 2 gånger på klockan och det var först mot slutet. Dessutom fick jag inte ont i ryggen eller rumpan, vilket var ett stort plus! Rekommenderar mao filmen!

I morgon skall jag igen och hjälpa till på flyktingsanläggningen. Nu skall det väl bli att bära möbler för de gör sej klara att så småningom få upp huvudbyggnaden också. Skall i alla fall föra klädräcket jag fick av kompisen L och klädgalgarna jag tiggde åt mej från jobbet. Men mer om det i morgon!