• Senaste kommentarer

    Lille skutt om Lösenordsskyddat?
    Norrländska om Lösenordsskyddat?
    Ann om Två goda nyheter och en botten…
  • Sidor

  • Mest lästa inlägg

  • Karta över centrala Thailand

    Karta centrala Thailand
  • Kategorier

  • Arkiv

  • Meta

Tre intressanta fakta


Två… eller egentligen tre intressanta saker som hänt och händer.

Ett. Igår närmade sej mej en bekant thaiförälder över Facebooks chat och berättade att hen varit i kontakt med DCYs socialarbetare via e-post. Hen hade i samma veva frågat om det är på väg några barnbesked till Finland inom den närmaste framtiden och hade fått som svar att kring årsskiftet. Nu blir det ju spännade att se är det oss eller några andra lyckliga som står i tur…?

Två. Hörde att det i skrivandes stund är på väg en ny busslast med asylsökande till mitt center. Skall vara 8 olika nationaliteter. De verkade ha läget under kontroll, så eftersom jag just nu är ensam hemma med P, störtar jag inte iväg dit. Fastän jag nog skulle ha god lust! 😉

Tre. (Vad skulle man göra utan Facebook? Då förutom att ha en massa mer tid att göra annat….? 😉 ) Min fd. arbetskompis skrev just på FB ett meddelande att platsen jag sökte tidigare hos dem – och inte fick- är ledig igen! Hmmmmm… Är jag intresserad? Det var i juli-augusti 2014 jag sökte den och när jag nu kollade mina inlägg från då, såg jag att de nog skötte det ganska dåligt då… Har jag lust att ens söka? Får låta det bero.

 

Lämna en kommentar