• Senaste kommentarer

    Lille skutt om Lösenordsskyddat?
    Norrländska om Lösenordsskyddat?
    Ann om Två goda nyheter och en botten…
  • Sidor

  • Mest lästa inlägg

  • Karta över centrala Thailand

    Karta centrala Thailand
  • Kategorier

  • Arkiv

  • Meta

Slutgiltigt


Fd (fd Drömmis, min exmake) var på arbetsresa förra veckan. Hans nya flickvän hade joinat honom till veckoslutet. På söndag eftar att han avhämtat barnen skickade han ett meddelande: ”Glömde förresten säja att jag och K förlovade oss på veckoslutet”.

Jag blev helt stel först, visste inte vad jag känner. Och varför.  Sen började jag gråta. Kände mig ledsen i en hel dag och natt innan började vänja mig och fundera på vad det praktiskt kommer att betyda om de gifter sig? För barnen. Indirekt för mig. Bitterhet över att han bytt ”upp” sig och jag bytt ”ner” mig sådär ekonomskt och ståndsmässigt. (Löjligt men så känns det också).

Och varför känns det så slutgiltigt först nu? Jag är ju inte kär i honom längre. Tanken på att vara intim känns motbjudande. Men ändå. Han var ju min så länge och nu först känns det som att jag slutgiltigt förlorat honom och det vi hade.

Lämna en kommentar