• Senaste kommentarer

    Lille skutt om Lösenordsskyddat?
    Norrländska om Lösenordsskyddat?
    Ann om Två goda nyheter och en botten…
  • Sidor

  • Mest lästa inlägg

  • Karta över centrala Thailand

    Karta centrala Thailand
  • Kategorier

  • Arkiv

  • Meta

B day 21.3.2016


Jag hade råkat lämna min privata telefon i bakrummet på jobbet och när jag gick efter den såg jag ett missat samtal från E på Interpedia. Eftersom jag senast talade med henne på fredag, blev jag inte särskilt nervös. När jag ringde upp frågade hon om jag läst hennes meddelande (vilket jag inte hade) och då sade hon att ja, ”inom kort” betydde faktiskt inom mycket kort, precis som socialarbetaren på DCY hade sagt. Och att vi har en liten, fyraårig kille som väntar på oss på ett barnhem i Bangkok.

6 år och 9 månader efter ifyllande av det första formuläret, intresseblanketten, får vi äntligen beskedet om lille O, vårt fjärde barn.

Och lille O, blev faktist ett litet ”O”. Hans namn börjar på just den bokstaven, skojigt nog!

Så lovade jag Drömmis (som inte heller hade svarat i telefon!!!) att inte titta på papperen i förväg, utan att vi skulle titta på dem tillsammans när vi båda kommit hem. Gissa om jag var vimsig under resten av arbetsdagen! 🙂 Och vi tittade, vi och pojkarna (för S lyckades jag ju inte locka hem från pojkvännen…). Och där var han: vår lillebror – lille O! ❤

 

5 svar

  1. Oj vad roligt 💙 En liten kille till💙 Massor av grattis till er, som ni har väntat på det underbara samtal😀 Vet ni hur lång tid det tar innan ni får åka? Kramar

  2. Tack! Vi åker antagligen först i juni för att H skall få gå ut skolan först.

  3. Grattis! Lopultakin pitkä odotus päättyi. Teille tulee niin ihana kesä!

  4. Grattis! Äntligen blev det dags för er! Förstår att väntan måste ha varit lång, vi väntade ”bara” 4 år och 3 månader på vår senaste och sista.

  5. ❤ Ihanaa! Onnea

Lämna en kommentar